søndag den 11. oktober 2015

På eventyr på den sorte jernhest

Idag har jeg været på eventyr på min sorte jernhest. Jeg kom forbi en halmborg. Der var ingen hjemme. I halmborgen bor Klods Hans sammen med sin prinsesse.

Hen over de fint nypløjede marker fløj en flok svaner. Jeg er sikker på at det var de 7 vilde svaner. På himmelen ser jeg en sort drage forsøge at slukke ilden i solen.

På en mark med højt græs går den bestøvlede kat rundt og leder efter en mus. Den talende mus. De skal til teselskab hos hattemageren.

Jeg kommer forbi grøften, hvor fiskekonen bor med sin mand. Lige i nærheden står, der et gammelt træ. Det er hult. Jeg kom forbi hasselbusken, hvor Askepot fik 3 magiske hasselnødder fra. 

På strandengen græsser 3 geder. I foråret gik de fra gården, henover en bro og ud på strandengen. Under denne bro har der engang for længe, længe siden boet en trold.

Inden i skoven ser jeg en lille pige. Hun er samler bær. Til hendes bedstemor. Jeg ser også skyggen af en enhjørning.

På første sal i et hus, står en pige i det åbne vindue. Hun er ved at ryste en dyne. Det flyver rundt med blade. Blade i alle mulige farver. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar