tirsdag den 20. oktober 2015

Smil

Når jeg er ude og cykle, møder jeg andre, der også er ude og cykle. Jeg kigger i smug på dem. Måske kan jeg lære noget af det. Hvad cykler de på ? Hvad har de på ? Korte eller lange ærmer ? Kortet eller lange bukser ? Har de en hue på under hjælmen ? 

Nogen er meget optaget af at cykle. Andre nikker eller mumler et hej. Hver gang det sker føler jeg mig som en rigtig cyklist. Aksepteret af de andre. Af dem, der har cyklet i årevis. Det varmer.

I efterårsferie var jeg ude og cykle sammen med Kristian. Det var gråt og koldt. Humøret trist. Vi mødte en kvinde på cykel. Hun gav mig et stort smil. Jeg smilede på resten af turen og huskede på hvor dejligt det er at cykle. Også i gråvejr. 



Citater / ordsprog om smil

"Hvis du møder et menneske uden smil, så giv ham et af dine"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar